Lördagskväll.

Carolina och Charlotta var här nyss och fick varsin sminkning..Dom blev så fina så=) Hoppas att dom tyckte det med..Jag är ju inget proffs på sånt där, bara Carolina som har fått för sig att jag kan hehe..Dom skulle ha återträff med alla som de gick i 6an med..Jag har varit inne på öppet hus på Högskolan idag, var inte så mycket folk där som jag hade trott..När jag körde in så tänkte jag att shit dom kanske skulle ha en typ guidad rundtur så att man var tvungen att vara där kl 10 när det började..Men så var det ju inte, utan man fick gå runt och kika själv.Nu vet jag iaf vart det ligger så jag hittar första dagen.Känns bra..
Fick tag i Swedwood igår med, hon ringde kl 21 på kvällen och hon hade visst semester fortfarande.I alla fall så visade det sig att jag får bidrag för 4 terminer, så det är ju hela 2år.Kanske inte behöver dra på så mycket lån sen då.Fast det är ju egentligen inga stora kostnader varje månad, så jag funderar på att ta lie ändå så att vi slipper leva på existensminimum.Jag hade nog klarat det om jag var själv, man hade ju fått lära sig att leva snålt som attans.Men det är synd om Micke för han har ju inte valt att jag ska plugga så det känns orättvist om han inte ska kunna leva bra.
Vi har ju alltid kunnat göra som vi har velat för vi hade bra med pengar när båda jobbade heltid på Bräntorp, vi reste och vi hittade på massa grejer hela tiden.Men såhär är ju livet för många, man kan inte köpa och göra allt man vill..På ett sätt så var det bra att det blev såhär för jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv och andra när det kommer till pengar.Nu har jag sett bägge sidorna och jag förstår människor i min omgivning mycket bättre än tidigare.Av varje situation,bra eller dålig så finns det alltid något att lära.


Kommentarer
Postat av: mia i diö

hallojs...:)

tack för din kommentar.. tänkte just att man måste vara en tecknad figur för å kunna passa in i det sovrummet.:D aja. man får göra det bästa av situvationen...

skönt att du bestämmt dig att plugga.. det blir nog jätte bra.. härligt att höra ozzy mår fint..

här är det ganska bra med hundarna.. otto börjar tackla av. han har svårt att gå..

å lulu har fått något konstigt eksem bak i nacken som varas,,då hon kliar där jämt. ush ja..

annars är eff å pärlan i prima skick..

kramiz

2009-07-28 @ 20:41:06
URL: http://sockergarden.blogspot.com/
Postat av: mia i diö

hallojs..:) tack snälla söta goa du för din braiga kommentar.

tipset om zinkpasta är så himmlans bra!! tusen tack..

jag tror som du på våtexem!! absolut..

ja pärlan här älskar sin råtta åxo.å far runt helvild ännu..

i morn ska vi på återbesök på sjukhuset med gubbens andingsapparat han fått..inge kul..

men men..stor kramar från oss till er alla

2009-07-30 @ 00:18:40
URL: http://sockergarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0