Detta är en rubrik.

Sitter här o segar o dricker kallt kaffe(glömde bort det)..Nu vet jag iaf vart jag ska vara nästa vecka på praktiken.Jag ska vara i Hanemåla på vitsippan.Det är jättespännande men samtidigt nervöst.Tänk om jag känner att jag har valt fel utbildning?Visserligen är det därför vi har en vecka redan nu i början,så att vi får känna på hur det är..Men änd, vill verkligen att det här ska vara rätt..Jag älskar ju barn och har gjort ända sen jag var liten och egentligen så har jag alltid velat bli barnmorska.Men nu känner jag att det är ett så stort ansvar, det är det självklart att jobba i förskola med men inte på samma sätt..Barnafödande är en så utsatt situation, dels så är det smärtsamt,har iofs aldrig fött barn men jag tror inte alla som har det ljuger=) Sen så kan så mycket hända runt omkring,det kan bli komplikationer där du måste ta snabba beslut och även om du gör det så kan mycket hända.Jag tror att det är en för stressig sits för mig, trots att jag är övertygad om att det är ett av världens bästa jobb..Det är ett sånt mirakel att vara med om..Nu får jag i alla fall jobba med barn, så jag får se fram emot det och hoppas att det är detta jag vill göra.

Micke och Ozzy är iväg och ska hämta bilen som har vart på service och besiktning,den gick igenom blankt.Skönt!Imorgon är det självstudiedag och jag ska jobba med mitt arbete och läsa en maaaassa böcker sen på kvällen ska Ozzy o jag ha kurs i agility=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0