Lördagsmys.

Älsklingen lagar middag, fläskfile och potatisgratäng.Han kom precis in och gav mig ett glas vin med, sötnos..Han kom hem från jobbet med min favoritglass också eftersom att jag är sjuk.Tack älskling, vad glad du gjorde mig, och gör mig, varje dag.Det tillsammans med alla irritationsmoment du skapar hihi.Jag älskar dig.!Jag vill bli frisk nu, känner mig mycket bättre nu än igår så det ser ljust ut.Skönt.På måndag börjar nästa delkurs, ska inhandla alla böcker imorgon.Gud vad jag längtar efter att få läsa en bok som inte har med utbildningen att göra.Visserligen läser jag böcker som inte ingår i utbildningen men de handlar ändå om barn och allt som rör dem.Överkurs säger mina klasskamrater hihi.Himla kul är det iaf så jag ska inte klaga på utbildningen.Men jag längtar tills jag har råd att ut och resa och sånt igen.Men jag börjar lära mig att leva mer för stunden och uppskatta det jag har, för så mycket som sker runt omkring i världen så ska man vara glad för det man har.Man behöver inte åka till andra sidan jordklotet för att finna olycka, fick reda på en så tragisk sak utav pappa igår.När pappa flyttade ut ur vår gamla lägenhet så flyttade en tjej in där med sin lilla dotter som är ungefär 5 år.Pappa tyckte att tjejen var så himla trevlig och de pratade då och då, hennes lilla flicka hade sagt en så rolig sak till någon tjejen kände.Hon hade frågat flickan vart hon skulle flytta, och hon svarade att hon skulle bo tillsammans med den snälla farbrorn(min pappa) och hans katt Felicia.Gullunge.!Hur som helst, pappa berättade att tjejen hade dött plötsligt..Kvar finns hennes lilla flicka.Usch jag börjar gråta när jag tänker på det där.Livet kan förändras i ett andetag och det gäller att ta vara på alla fina stunder som man har.För alla har något att vara glad för, mycket eller litet, men alltid något.Tänkvärt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0