Mopsigt.

Ozzy och jag var ute och tog en promenad i eftermiddags o då tänkte jag att vi skulle gå och mata änderna när vi ändå är ute.Jag sa till Ozzy att vi skulle mata fåglarna nu när det är kallt och han verkade med på noterna.Han tittade noga när jag stoppade ner påsen i fickan sen trippade han glatt vid min sida.Jag hade med mig ett par brödskivor och vi vandrade ner till bäcken.Men när jag tog upp påsen och började kasta i brödet blev Ozzy sur, han tittade på mig och sa; hur f*n kan du slänga i ett fullt funktionsdugligt,endast en vecka gammalt bröd till änderna.?!Trots deras glada bräkande och goda aptit så kunde han inte glädjas åt att dela med sig till de behövande..Så idag har jag upptäckt att min mops saknar empati för andra levande djur förutom dem han känner eller liknar han själv.Typiskt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0