Lördag

Det gick jättebra ute i skogen med Ozzy igår, han fattade inte riktigt först vad han skulle göra men när han väl begrep det så gick det kanon..Han hittade mej när jag låg gömd bland snåren=) Så nu i veckan ska jag försöka få ut Micke så han kan hjälpa mig..Alltid kul när Ozzy får lära sig nåt nytt och han behöver jobba med huvudet för han har så mycket energi just nu så det är helt galet..Vi har vart ute och tränat lite idag och sen var vi här inne och tränade med klickern så att han ska lära sig att plocka upp spårpinnar,det fattade han snabbt.Jättekul=) har vart nere på stan med banan med och ätit lunch och inhandlat en höstjacka.Perfekt.Jag brukar aldrig hitta någon jag gillar men det här hittade jag direkt, men det var kanske för att det inte var meningen att jag skulle handla en höstjacka idag hehe..banan o jag satt o drack lite hemma igår sen var vi en runda på stora hotellet.Det var trevligt..Nu ska jag lägga mig på soffan o vila lite för ikväll ska jag o micke,patrik o jenny, krille o jennie ut och äta.Ska bjuda dem eftersom de har haft hand om hunden när vi var utomlands.Ni är för gulliga,tack så mycket för hjälpen.

Rastlösa Ozzy

Imorse vaknade jag av att Ozzy buffade o buffade på mej, då ville han krypa in under täcket..Så han la sig därunder i mina knäveck, undrar om han tycker det börjar gå mot vinter redan?=) När jag öppnade sovrumsdörren så började han leta efter Micke precis som igår.Men ingen Micke hittade han eftersom han är på jobbet..Nu sitter jag bara här och dricker kaffe o väntar på att få åka iväg till skogen med Agneta.Ozzy är rastlös o bara mufflar surt på mig och hoppar upp och ner.Varje dag efter frukost och första promenaden så envisas han med att jag ska jaga honom när han har sin leksak råttan i munnen..Det är verkligen det roligaste nöjet han har men jag är ju så trött..Äh jag får väl springa några varv runt bordet då..ha det bra..

Städat o tvättat

Jupp det har jag ägnat hela dagen åt att göra..Behövdes verkligen men eftersom jag inte är så pigg än så var det rätt jobbigt..Men nu är det gjort=) Ikväll ska jag iväg till Brukshundklubben på information inför grundkursen nu i höst, får hoppas att de inte frågar mej någonting eftersom jag fortfarande väser när jag pratar hehe..Micke har vart o jobbat idag med, första dagen vid sidan av den andre lagledaren.Imorgon tar Micke över det jobbet helt.tycker det är kanon för honom att ha fått det jobbet, även om Bräntorp snart läggs ner så får han ju det på sin meritlista och det kan ju leda till ett bättre jobb.Han har en anställningsintervju på måndag inne i Kalmar o det lät jättelovande så det är skönt.Jag skulle ha ringt runt idag men eftersom min röst låter som om jag är en inbiten wiskeypimplare så får jag nog vänta tills jag är frisk=) Imorgon hoppas jag att jag har lite mer energi iaf för då ska jag o Mickes mamma ut med Ozzy i skogen o spåra..Igår var micke jag o ozzy ute o plockade kantareller o jag försökte använda klickern för att få Ozzy att söka efter dem och han sätter sig iaf efter att ha luktat på dem så snart  kanske han kan..Så jag har stora förhoppningar på att få en kantarellsökande mops haha..Iaf till nästa höst.Nähä nu ska jag dra vidare till duschen..ha det så bra allesammans.

Hemma igen..

Ja då var man hemma i regniga Sverige igen, men det känns helt okej..Har saknat min lilla Ozzy nåt otroligt o så resten av familjen med då=) Men vi har haft en underbar resa med total avkoppling med sol och bad..Dock riktigt varmt mitt på dagen så man fick ligga i skuggan annars orkade man ju inte gå tillbaka till hotellet..Men man vande sig mer o mer men sen skulle vi ju hem då vi klarade av hettan som bäst.Resan var ju som sagt till för att vi skulle vila upp oss och samla krafter och det tycker jag absolut att vi har gjort..Vi var inne i Houmt souk(den största staden på Djerba) och handlade lite men det var jobbigt med alla försäljare som drog i oss så vi köpte lite souvenirer sen åkte vi hem.Sista dagen red vi på en kamel och det var riktigt häftigt..skumpigt men coolt..har fortfarande ont i bäckenbenen efter den turen hehe..Vi red längs vattnet o lite i ökenområdet..Så det är ett minne för livet..

Sådär, nu finns det lite bilder med..Nu ska jag återgå till att ta hand om mej själv för jag har åkt på en ordentlig förkylning men som tur är så har jag ju älsklingen som gjorde varm choklad med vispgrädde till mig..Tack älskling du är underbar och tack för att jag fick dela denna resan med dej..Jag älskar dig, nu och för alltid..

Tunisien

Nu ar vi har..Vi mar toppen och njuter for fullt..Tankte bara skriva det egentligen,att vi har det bra..Skriver mer nar jag ar hemma,alla tangenter sitter huller om buller sa detta korta inlagg tog en stund haha..ha det gott allihopa..kramar fran djerba i tunisien

Tvättar..blää

Jag har inte haft tid att sätta mig ner och skriva sen vi kom hem från Gotland..Men nu tänkte jag att jag måste sammanfatta lite av Gotlandsresan som blev otroligt lyckad=) Trots att vi åkte iväg med 5 hundar o bodde i tält så blev det riktigt bra,,Vi fick dock åka en dag tidigare än vi hade tänkt för båten blev inställd på fredagen då det var tänkt att vi skulle åka så vi fick ett sms av Jennie o Krille när vi stod på jobbet..De hade ombokat våra biljetter till samma kväll så vi bad chefen om ledigt och han var så snäll så vi fick ledigt så 2 timmar senare var vi på väg.. In med alla hundarna i bilen o all packning( vilken var rätt stor med tanke på att Jennie o Krille gjorde om vår lilla campingplats till ett litet lyxhotell med kylskå,kaffebryggare mm) Båtresan gick jättebra, alla hundar skötte sig fint.Vi kom fram till campingen på Fårö runt 2 på natten o då började grabbarna sätta upp tälten med lyse från billjusen haha.. Men när vi frågade grannarna dagen efter så hade de inte hört oss när vi kom.. Dagarna som följde så var vi på olika utflykter, tror första dagen var vid blå lagunen som var väldigt vackert..Det är ett kalkbrott som har blivit en sjö där vattnet är precis turkost som utomlands..Jättevackert med fina små strandbitar med vit sand.. Vi åkte och tittade på raukar lite överallt på hela Gotland, den största är jungfrun som är 12 meter hög om man räknar från platån den står på och den är hela 26 meter över havet..En dag var vi inne i Visby stad och det var jättefint med den stora borgen runt om hela och utanför träffade vi en mopskille som mopsarna lekte med men han var lite porrig av sig så de andra blev lite arga på honom till slut..så kan det va..Det var rätt jobbigt inne i Visby för allt folk tyckte att hundarna var spännande så de stannade oss och ville ta kort och ställa tusen frågor så jag kunde liksom inte fokusera på att titta på allt runt omkring och så..Sista dagen innan vi åkte hem så var vi inne i Lummelundagrottan och det var riktigt intressant.Det var 3 pojkar som hittade den 1950 då de kröp in genom ett litet hål och sen hittade en stor öppen sal där inne som de sedan hittade sprickor i som tog dem vidare till nästa sal o så vidare.Men idag finns det en sprängd ingång och likadant har de gjort inne för att man ska kunna gå normalt där inne..Hela resan var en av de bästa jag har gjort, riktigt minnesvärd och annorlunda haha..Nu åker vi snart till Tunisien så vi ser verkligen fram emot det nu..Ska bli skönt att ligga på stranden,bada o äta god mat..Shoppa gör vi nog med om det hinns med=) Om vi hittar en dator så uppdaterar jag där annars får ni veta hur vi hade det när vi kommer hem.Resdagboken.se har vi med, där heter vi mickeemma.Ha det så bra allihopa..Kramar från mej

Gotland

I helgen ska jag,micke,krille o jennie göra en tajkonresa till Gotland med alla 5 hundarna..Det kommer bli kaos men det är väl lite det som är meningen med denna resan.Vi ska sova i tält men regnar det så blir det antingen bilen el vandrarhem..Vi ska besöka lummelundagrottorna och kolla på raukarna sen får vi väl se vad vi hittar på..Ska bli skitkul.!Vi fick ett ryck förar veckan när vi låg på stranden och kom på iden, och vi var på väg att åka redan den kvällen men kom på att det kanske behövdes lite planering haha..Jag har anmält Ozzy till Böda hundutställning i september, tyvärr så hamnar han ju i juniorklassen och blir bland de yngsta i gruppen.Precis som på mopsspecialen..Det är ju inte lätt att tävla mot hundar som har kommit så mycket längre i utvecklingen men det ska bli kul iaf..Vi är inte där för att vinna utan för att ha kul och så är det alltid skoj att få omdömen..

Tunisien

Micke och jag har ju pratat om att ta en resa nu i höst och nu har vi äntligen bokat, så den 19 augusti så åker vi till Tunisien en vecka och det ska bli såå skönt..Meningen med resan är avkoppling med sol och bad men vi ska även rida på kameler i öknen och shoppa..Det är relativt billigt i Tunisien så vi får hoppas att vi får med oss lite roliga saker hem.O såklart fina minnen=) I torsdags hämtade vi Jennie o Krille på flygplatsen så dom är hemma från Grekland nu..Jag fick jättefina gladiatorsandaler och en skitsnygg Luis vuitton bikini och Micke fick Armani solbrillor och Beckham deo tror jag det va.Igår var vi allihopa på Saxnäs med alla hundarna så det var ett riktigt kalas hela dagen hehe..Men det gick bra.Hundarna badade o Pumba lånade Ozzys flytväst så han hängde på med trots sina dåliga simkunskaper.Vi fick ett ryck när vi låg på beachen med, vi började planera att åka till Gotland nästa helg men vi får väl se vad som händer med det=) Nu ska vi snart iväg till Mickes bror Patrik o hans tjej och kolla lite på lägenheten för de håller på att fixa upp den lite..De var iväg en vecka och hyrde stuga uppåt landet där de även passade på att förlova sig så ett stort GRATTIS till er..!