Grillat/ugnsbakat=)

Igår så åkte Micke o jag över till Öland själva utan hundarna för att få lite avkoppling såhär sista dagarna innan vi börjar jobba igen.Träffade Elgen o Janette där, dom ska ha barn o beräknade datumet var igår men hon kände ingenting än så det dröjer väl några dagar till..Himla stor var magen nu iaf, jättesött..På kvällen sen så kom Sara, Marcus o Emilia och så skulle vi grilla o dricka lite..Vi hann bara få lite grillyta på maten innan den började puttra i gasolgrillen o så tog gasolen slut..Typiskt..men vi körde in det i ugnen en stund och det blev nästan lika bra, vi hade ju iaf grillyta=) Marcus hade dragit nitlotten så han körde, så Sara jag o Micke drack lite gott.Hann slinka ner en hel del faktiskt innan de åkte hem kl 1.30 nånting.Vi hade iaf jättetrevligt hela kvällen så det var värt lite baksmälla idag.Efter 1/2 liter juice så var jag ganska okej ändå..Vaknade vid 7 av att en snorig hund snörvlade o hade sig, men när jag tittade upp så var det inte Pumba utan Ozzy, så Pumba har smitta honom med förkylning..Får hoppas att de piggnar till snart så de inte hinner smitta de andra hundarna.Micke o jag var hemma i lägenheten en runda idag o betalade räkningar o hämtade lite grejer o så kollade vi resor på nätet..Ska ner på resebyrån imorgon o boka någonting.Vi har inte riktigt bestämt än, men det lutar åt antingen Turkiet el Tunisien.Men man vet aldrig, så vi ska be om lite experthjälp imorgon=) Har vattnat ute i trädgården o i alla blomlådor nu ikväll o det är inte lite växter syster yster har.Jag var helt slut efter att ha klättrat på stegen o släpat 5 mil lång vattenslang genom trädgården så jag satte mig 20 minuter i massagestolen efteråt hehe..Ja just det ja, jag har lyckats slarva bort min mobil med, jag är nästan hundra på att jag la den på nattduksbordet (heter dt så?) inatt o sen stängde jag av den för batteriet var på väg att ta slut så jag ville inte vakna av det pipandet.Men idag när jag skulle ha den så var den puts väck, inte en blekaste var den kan vara..Jag har letat i och under sängen men inte ett spår.O det går ju inte ringa till den heller för jag har ju stängt av den.!Men den kommer väl fram förr eller senare får vi hoppas,gillar inte att vara utan mobilen.O imorgon börjar vi ju jobba med..Uff jag dööööör,mopsligan är här inne o skojbråkar o de har fått lite pizza o nötfärs idag så av ansträngningarna så släpper dom väder o det luktar riktigt riktigt överjävligt..Så nu ska jag fly ut härifrån.Ha det gott så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0