Jobbig vecka..

Har inte orkat sitta och skriva pga att något väldigt hemskt har hänt.Min systers hund, mastiffen Neo dog i tisdags och sen dess är allt väldigt upp och ner..Krille ringde mig då jag stod på jobbet i tisdags runt kl12 o bara skrek i luren att det har hänt en olycka o jag rusade ut från jobbet o samtidigt ringde jag honom igen och då fick jag veta att det var någon av hundarna som var dålig.Men inte vad som var fel för de  var så hysteriska..Ringde iaf upp Läckeby djursjukhus och de skulle ringa hem till Jennie o Krille för att fråga dem om de kunde hjälpa till genom telefonen.Därefter ringde jag upp pappa och bad honom möta mig hemma hos dem.När vi kom dit var ingen hemma men ena bilen stod igång så jag stängde av den samtidigt som telefonen ringde och då var det Krille igen som skrek att Neo är död och ni måste komma för de var på Nybro Djurklinik.Så vi åkte dit och där så stod bilen parkerad snett framför ingången på Nybro Djurklinik och Krille satt i bagaget och klappade Neo medan Jennie bara gick fram och tillbaka på parkeringen och grät hysteriskt.jag frågade Jennie vad som hade hänt och hon sa att han hade stått och ätit och sen gått iväg och börjat kippa efter luft så jennie trodde att han hade satt i halsen så hon gjorde allt för att hjälpa honom men det gick inte, så hemskt att ensam behöva se det här..

Och var någonstans var då veterinärerna då de kom fram?Ja det undrar jag också!!!De satt inne och käkade lunch.Vilket de hade gjort då Krille o Jennie kom och bankade på dörren och skrek att deras hund dör..Ingen öppnade förrän Krille slog in en ruta.Då kom en av dem vandrandes sakta mot dörren,vänder och hämtar något och går sen tillbaka och låser upp.Hon kommer ut och frågar helt lamt: jaha vad är det som har hänt här då?Sen känner hon på hjärtat och säger lika lamt att hjärtat inte längre slår.Sen säger hon att :ni kan väl försöka få in honom o lägga honom på bordet där inne så tar vi hand om det..Jag kan ju tillägga att Neo vägde runt 100 kg!De hade ingen bår sa de..Sen gick hon in till sina kollegor igen, en annan tjej som såg ung och ny ut kom ut av ren jävla nyfikenhet bara för att titta in i bilen och gick sen in igen utan att säga ett ord till Jennie o Krille.Då jag o pappa kom satt de fortfarande bara och käkade och ute var då som sagt innan Jennie o Krille ensamma med sin döda hund.Det slutade med att Krille fick ringa sina jobbarkompisar och stänga ner firman för att de skulle hjälpa till att bära in Neo.Senare fick vi veta att det som hände var att Neo fick en allergisk reaktion och föll då i chock för att det han inte tålde var så starkt.Veterinärerna i Läckeby sa att det förmodligen var en bålgeting eller en orm.Halsen bara täpptes igen och det gick så snabbt så Jennie hade inte en möjlighet att hjälpa honom.

Jag är så satans arg på Nybro Djurklinik över deras agerande, det är under all jävla kritik att vägra öppna upp bara för att de har lunch.Kommer det någon och skriker att det är ett nödfall och deras hund håller på att dö, då öppnar man väl för helvete dörren?Tänk om det hade hänt på Vårdcentralen i Nybro?Då hade garanterat veterinärerna själva tyckt att det var för jävligt..Nu har jag berättat hela historien om det här och jag hoppas att det kan hjälpa någon, jag vet att jag aldrig mer kommer att besöka Nybro Djurklinik med ett djur,ALDRIG!För det som hände där i tisdags är oförlåtligt.!

Men nu måste man försöka förstå att Neo, en av världens bästa, är borta och det är inget man kan göra något åt..Men han är så otroligt älskad och saknad av många, och vi är glada att vi fick ha honom nära oss i de 4 år han levde.Alla minnen av honom är så starka forfarande och jag ser hans härliga minspel då han var som gladast, ögonen så stora och lekfulla,öronen bakåt och nästan som ett leende på hans läppar då han ylade för att få igång oss.Nu är han med Bamse och Gustav på en bättre plats.Tillsammans är de med oss även om vi inte kan se dem..Vi älskar er..

Kommentarer
Postat av: Adam Jeansson

Fan va tråkigt =/ Hoppas allt ordnar sig. Kram

2008-11-22 @ 15:16:11
Postat av: mia

hejsan..

fy vad RUTTET!! vilket oseriöst sjukhus.

det borde anmälas för slapphet och minst sagt personalen borde bli utbytta! skamligt minst sagt

skäms!! !!

hälsningar i från kennel sockergården i diö

mia o frank anderse´n

2008-12-02 @ 17:44:41
Postat av: mia

hejsan..

fy vad RUTTET!! vilket oseriöst sjukhus.

det borde anmälas för slapphet och minst sagt personalen borde bli utbytta! skamligt minst sagt

skäms!! !!

hälsningar i från kennel sockergården i diö

mia o frank anderse´n

2008-12-02 @ 17:45:39
Postat av: Evelina

Jag går heller aldrig mer dit. Hade en hund som blev allergisk mot kvalster (kommer inte i dagsläget ihåg exakt kvalster-typ) och i Nybro sa de att det enda vi kunde göra var att avliva honom! Så vi beställde tid för avlivning inne i Kalmar, för vi ville ju inte att han skulle lida, och fick tid dagen innan nyårsafton... Och när vi kom in i Kalmar kunde de inte alls förstå varför vi ville avliva honom! Det fanns tabletter man kunde ge honom och att han förmodligen skulle bli bättre ju äldre han blev. Det "glömde" de säga till mig i Nybro... är så glad att vi bestämde oss att avliva honom i Kalmar, annars hade han varit död nu. Idag är han 5 år och världens lyckligaste hund!

2009-01-22 @ 21:57:03
URL: http://www.wåhlin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0