Samma IQ som skostorlek=)

Japp idag har jag det iaf..Micke tyckte att jag kunde åka o tanka bilen idag ifall han skulle missa tåget nån dag så behövde den vara tankad o klar..Hmm, jag är inte världsbäst på saker som har med bilen att göra( inte ens väldigt simpla grejer som att tanka,ställa in stolen,få på hellyset, you name it) Men vill ju inte verka för taskig mot min älskling ifall han faktiskt skulle missa tåget.Så jag stack iväg, tog med Ozzy.Kollade ju givetvis vilken sida jag hade tanklocket på o testade även att öppna det.Lätt som en plätt tänkte jag,iväg till macken,lyckas ändå få pumpen på fel håll, rundar den en gång sen står jag så fint så fint.Stoppar in kortet o det o det verkar gå bra, ända tills jag ska få upp tanklocket..!Ringer Micke i panik, o han säger lugnt: är bilen upplåst?Hmm ne svarar jag.Där var problemet.Låser upp, o då har det tydligen gått för lång tid så jag måste göra om kortgrejen igen.Tio år senare kunde jag äntligen tanka.Jag pratar med Micke hela tiden o berättar hur arg jag är på honom för att han utsätter mig för det här..Så nu kommer det förmodligen dröja nåt år till innan jag tankar igen så då har jag glömt allt och samma sak händer igen..
Efter tankgrejen så åkte jag med Ozzy till agilitybanan och tränade lite, helt hopplöst att vara hemma med honom sjäälv för han förväntar sig alltid att det ska hända nåt när jag är hemma.Det gick inte så bra att hoppa två hinder i rad utan han ville vinkla utåt efter det första o sen är han ju så liten så när man ska peka in honom igen så trillar man ju nästan framåt hehe..Han var iaf riktigt intresserad av att springa upp på hindret som ser ut som ett stort A.Minns inte att jag har tränat det med honom men det har nog farmor Agneta gjort.Duktig var han iaf=) Så det var jätteskoj..Nu är min lille plutt trött så han ligger o sover i sin tygbur..Kul att han har börjat gå in i den själv när han vill vara ifred..Nu ska jag börja packa min jobbväska sen får jag väcka Ozzy för en promenad innan jag ska iväg..Ha en bra dag allihopa..

Kommentarer
Postat av: Emilia

Inte lätt det där med bilar haha... jag blir alltid nervös när jag ska tanka, för jag har glömt koden till tankkortet ett antal gånger och ställt mig vid fel pump m.m.... men man lär sig ju om man gör det ofta, vilket man helst inte vill! Synd att det inte fanns biljetter bredvid varandra, bättre lycka nästa gång! //E

2008-10-16 @ 08:21:50
URL: http://elmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0