Måndag.

Nu är Micke o jag hundvakter  åt inte mindre än 5 hundar plus att vi har vår egen med=) Har inatt varit uppe o matat valparna tre gånger(som jag minns), tror att det kan ha varit fler gånger som jag bara sträckte ner handen i valplådan o la dem intill Sessan för att de skulle äta.Har otroligt nog bara fått hämta henne 1 ggr då hon hade gått o lagt sig i en korg i bortre änden av rummet.Det verkar nämligen som att lilla prinsessan har tröttnat på det oglamourösa livet som småbarnsförälder och glatt överlåter det åt en trött hundmoster med sambo hehe..Men enligt de som vet så är detta inget unikt för mopsar som gärna är lite lata av sig..Jag vet ju att jag har en surrugatmamma här om det skulle bli panik, mastiffen Nellie är så intresserad av de små, så hennes ögon håller på att ploppa ut så fort dörren öppnas in till valparna.Imorgon är valparna som av mig just för tillfället kallas Snöret och Dotten, hela 14 dagar gamla.Jag har tänkt låta dem smaka annan mat imorgon på deras 2v. födelsedag för att minska belastningen på Sessan och för att minimera risken att de små för i sig för lite näring ifall att Sessans vita guld skulle sina=) Datorn här vill inte riktigt lägga upp bilder på valparna så jag tänkte förgylla med att visa några bilder från då Ozzy var liten.

De två första bilderna är från uppfödaren Mia o Frank tror han var runt 5 veckor där.Tredje bilden är från första kvällen då han kom hem.Redan då var Råttan det bästa som fanns och precis lika stor som han själv haha.Sista bilden där är han lite större, skulle tippa på omkring 10-12 veckor.Tiden går fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0