Mopsträff i Vetlanda.

Nu var det ett tag sen jag skrev och detta beror dels på att jag har börjat jobba och inte har så mkt tid och så har vår ena dator gått sönder och den här är så slö..Men ska försöka uppdatera er lite om vad som har hänt här omkring.Jag har nu jobbat klart 2 veckor efter idag och jag trivs jättebra, det är så skönt att ha lite att göra.Jobbet är bra och de nya jobbarkompisarna klart godkända haha..

I helgen så var Micke,jag,Krille och Jennie o våra 4 hundar på mopsträff i Vetlanda.Vi hade hyrt 2 små stugor i den lilla stugbyn så vi åkte dit på fredagen redan och det var så himla fint och jättemysigt.Stugorna låg runt 2 små sjöar och alla mopsar+Nellie och Zelda( en berner sennen) sprang lösa och lyckliga runt där överallt.Sammanlagt tror jag det var ungefär 25-30 mopsar på plats.Alla sov inte över men många var där under lördagen och några kom på söndagsförmiddagen med.Magnus och Daniela som hade anordnat alltsammans hade fixat frukost, lunch och grillat på kvällen.På lördagen anordnades årets mammagris, ett race där snabbast mops ska springa från husse till matte på en raksträcka.Tror att våran var kanske 20 m?I alla fall så var det Ozzy som tog hem priset som årets mammagris.Han som älskar att springa tjöt som en galning när Micke höll fast honom innan start.O iväg som ett skott mot mig vid startsignal och vann.!En jättefin ryggsäck som man kan bära sin mops i på ryggen.Ozzy är ju som bekant förmodligen lite för rastlös för att sitta still i, men den får ärvas av en lillebror som kanske, kanske kommer till (nästa sommar.!) Vi blev iaf kanonglada över vinsten, jättefin..Kan bara säga att helgen var så lyckad, och vi vill tacka Magnus och Daniela för deras instats.Så kul att träffa andra mopsägare, som är ett trevligt folk=) Bilder kommer senare, Jennie tog 1000 kort men vi har inte fått dem än, men så fort de kommer så läggs de ut här.

På lördag är det dags för Palace springbreak som inleds med en förfest hemma hos Jennie o Krille dit halva Nybro är inbjudna ungefär hehe så det ska bli kanonskoj.!Hej på er så länge.Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej!

Bba att ni hade det trevligt i Vetland .Att Ozzy är en riktig mammagris det visst jag - så att ni vann är nog ingen nog inget jag är förvånd över.

Kram fr.Agneta

2009-05-28 @ 21:38:12
Postat av: Syster Yster...

Hey lovely... Ja det var verkligen en perfekt helg, först Byttan:) Sååå mysigt att jag tror jag döööör!!! Sen mopsträffen:) Helt underbart att se alla glada mopsar och människor. Jätte mysigt!!Jag säger som din svärmor... att Ozzy är en mammagris det visste vi ju om. Hi hi;)Det finns som sagt ganska många kort som du ska få:)På Lördag håller vi tummarna att det blir fint väder... lite svårt att ha alla inne. Hi hi Puss puss min söta underbara syster, är så glad att jag har dig. Nu blev jag lite sentimental där... men men det är Fredag och jag mår toppen!!!:) Lööööve you

2009-05-29 @ 14:21:24
Postat av: mia i diö

hej:D men gu så roligt!! GRATTIS.. så klart ozzy vann!! så snabb å å pigg som han är.. dessutom vältränad.. bravo!!:D. kul med ryggsäcken.. :)

ser fram i mot fotos här:)

stor kram..:)

2009-06-03 @ 10:52:54
URL: http://sockergarden.blogspot.com/
Postat av: Emilia

Tack i alla fall, kanske blir tillfälle en annan gång =)Kramkram

2009-06-11 @ 12:49:54
URL: http://elmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0