Studievägledare

Idag har vi haft en studievägledare här från Komvux.Han pratade lite om de olika utbildningarna som finns men rent spontant om man lyssnade där inne så verkar det som att väldigt få har råd att studera.Man får ta lån från csn och då har du ut 7900 i månaden.Sen måste man börja betala tillbaka på lånet 6 månader efter avslutade studier oavsett om du har jobb eller inte..Visst, jag skulle klara mig på de pengarna men det skulle vara tufft och tänk då på dem som har barn och hus.Omöjligt..Usch vad man är snurrig i kulan alltså vad gäller framtid, jobb, studier, boende, allt.!Kan inte någon komma och ge mig en lapp där det står vad jag ska göra med mitt liv?Vore snällt=) Någon som har några ideer i alla fall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0