Öland med mopsligan

Micke o jag beslutade oss för att dra med alla tre mopsarna till Saxnäs igår för att bada.Hade hört att de hade ett bra hundbad..Danne o Camilla var också på väg till Öland så vi möttes upp på Saxnäs, dom hade sina två hundar, Tex o Alfa med sig.Hundbadet var jättefint förutom att det var lite sjunksand på botten precis där man gick i men det var sandstrand o långgrundt så det passade hundarna perfekt.Lite jobbigt för en annan när man skulle bada bara för man fick gå halvvägs till kalmar för att det skulle vara vatten upp till midjan:/ Princess hade aldrig badat innan o Pumba vet jag inte men alla 3 hundarna följde med ner i vattnet utan problem.Pumba kunde inte simma visade det sig( han använde bara frambenen men Danne hjälpte honom lite, Sessan simmade så fint så men hon gillade mest att bara plaska runt där hon nådde botten.Ozzy simmade som en liten tok som vanligt.Gick himla bra..Pumba är ju lite förkyld så han badade bara en gång sen fick han vila i skuggan.Han är så bra att ha med sig för han bara ligger o kikar lite o sover en stund..Vi hade plats under en trädunge så det var perfekt för hundarna,massor av skugga av ligga i..Ozzy har verkligen problem med att koppla av, han gnäller o gnäller när man inte sitter med honom så det var skitjobbigt.Danne klickertränade honom en liten stund o då var han tyst som en mus, hur skönt som helst.Så klickern ska med till stranden nästa gång=) Men överlag så var det en rolig dag o jag tror hundarna hade det mysigt med, Sessan låg o solade med mig efter badet, hon gillar ju värme konstigt nog.Men tjejig som hon är så huttrade hon lite när hon hade vart i en stund så det var nog skönt med den värmande solen en stund efteråt.När vi kom hem sen så var dom ordentligt trötta..På kvällen sen så kom Camilla o Danne och så grillade vi..Dom åkte hem vid 24 tiden o då var jag helt slut..Inatt vaknade vi av att Pumba fnyste o höll på så vi tände lampan o gick o hämtade lite vatten åt honom , han verkar ha åkt på en envis förkylning.Hoppas det går över snart,så synd om honom när han bara går o snörvlar..


Måste bara berätta vad Nellie gjorde vid tvättmaskinen på den där bilden..När tvättmaskinen är klar så piper den så att du ska veta att det är klart, o Nellie som låg o vilade i biabädden hörde det ljudet o började leta efter det.Så tills slut kom hon in i tvässtugan o tittade på tvättmaskinen o tiltade huvuder fram o tillbaka..När jag hade plockat ur maskinen så körde hon in hela huvudet i den o tittade runt där inne.Har kort på det i mobilen, men här sitter hon iaf o tittar på den..Så söt hon är..!När jag startade maskinen igen så satt hon med huvudet vilande i luckan o tittade när det snurrade runt runt..Hihi finns det någon mer sötkorkad mastiff?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja det blev lite fest här igår. Var inte alls dålig idag när jag vaknade, men jag tog det rätt lugnt igår. Gott med grillat... Äter jag aldrig typ. Är ju så svårt när man bor i lägenhet. Hoppas att lille vovven blir bättre snart ;) Kramar

2008-07-26 @ 20:11:56
URL: http://enongoglola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0