Agility

Nu är jag trött..Hela dagen har varit lite slö, var iväg och tränade i morse sen var vi på stan och handlade lite åt mamma plus att vi äntligen har köpt en ny kaffebryggare, dt var inte en dag för tidigt, den andra är ju helt hopplös.En king of coffe blev dt=) Så sen satt här hemma och drack såå gott kaffe och kollade på Sunes sommar som gick på tv, var så himla länge sen jag såg den men den är fortfarande lika kul haha..Det är ju bara så synd om pappan i den familjen för han är ju så dum så det är farligt hehe..Senare hade jag,micke och Ozzy ett gräl, och är dt ju om självklart den där j...vla kloklippningen.Mopsar hatar att klippa sina klor, det finns inget värre tycker dom.Vi förstår ju bara inte hur det kan va så hemskt att göra någonting som inte gör ont, och hade han bara suttit stilla så är det ju över på ett ögonblick.Men icke.!Idag var det värsta gången hittills, tycker dt blir värre för varje gång.Vi mutar och mutar med allt gott godis i världen men inget hjälper..Han sprattlar,rivs och skriker.Micke blev så sönderiven så vi fick sluta, och vet ni hur många vi klippte?2 st..!Så imorgon börjar vi om, pilla på hans tassar och klor,muta med godis,pilla ännu mera, ge godis och hålla på så sen kanske vi kan klippa 2 st till hehe..Efter detta iaf så åkte vi ner till brukshundklubben och hämtade min klubbdress som hade kommit sen testade vi en hel agilitybana med tunnel och hinder och Ozzy är ett geni, han är sååå duktig och han älskar det,han blir helt tokig och det bara lyser om honom.Så nu är vi vänner igen=) Måste filma nästa gång så ska jag lägga upp det här sen.Nu ska jag hjälpa min älskade sambo med maten sen ska vi kolla på Sverigematchen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0