Back in town.

Har ju inte skrivit på några dagar men jag har inte haft datorn med mej på husvagnssemestern.Vi tog tom en extra dag på Öland, skulle åkt hem på torsdagen men vi kom hem i fredags istället.Var så himla skönt att vara iväg hemifrån ett tag, trots enkelheten som blir i en husvagn så gillar jag det verkligen.Kanske är just dt som är tjusningen..Det är ju ingen stor husvagn heller så man bor lite trångt men är man bara två så går dt bra.Vi har ju haft sol för det mesta men dt har vart ganska blåsigt så dt blev ingen riktig värme.Men med en långärmad tröja så har dt varit jätteskönt att sitta i en stol och bara titta ut mot havet.Ozzy trivdes som fisken i vattnet med att springa ut och in i husvagnen,hade kompostgaller som trädgård el vad man ska säga så han har kunnat springa lite som han vill.Vi hade Coucher på besök en dag, han var i sin stuga i Borgholm så han tittade förbi några timmar så dt va skoj, han bor ju i Stockholm annars.Jennie,Krille o deras lilla Sessan kom över på onsdagen med så vi fikade och grillade.Vi hade sett att två stugor var till salu på Öland så vi promenerade upp i stugbyn och tittade på dem,jättemysiga båda två.Sen tog vi en promenad med hundarna nere vid vattnet men ingen var särskilt badsugen men Ozzy badade faktiskt på torsdagen då dt var lite mer vindstilla.Han hoppar som en liten get i vattnet med munnen öppen så han får massa kallsupar men när han har hostat klart börjar han om hehe.Sen så älskar han att springa i sand, han får fnatt och springer mopsrace fram o tillbaka,.Micke o jag åkte till köpstaden och shoppade lite på torsdagen med, jag köpte två par svarta shorts( kunde inte bestämma mig vilen av de två jag ville ha så jag köpte båda)och en skjorta, o Micke köpte ett par beiga cargoshorts o ett skärp.Sen köpte vi såklart lite smått till Ozzy så han skulle förlåta oss för att han fick underhålla sig själv i husvagnen ett par timmar.Han blev så glad så för sina grejer=) På fredagen packade vi ihop tidigt för vi skulle ju jobba kl 14, så den dagen blev det inga utflykter.Men vi hade några helt underbara dagar på Öland iaf så det kändes lättare att komma till jobbet när man hade lite att tänka tillbaka på.Dt behövs inte en lång utlandsresa för att man ska få lite ny energi.


Det har ju hänt en väldigt tråkig sak med, och det är att min systers labrador Bamse somnade in i onsdags.Krille ringde på onsdagsmorgonen och berättade att Bamse var väldigt dålig nu och att de hade beställt tid hos veterinären samma dag så jag åkte till Nybro för att vara med.Micke kände att han inte klarade av det så han stannade på Öland med Ozzy.Väl hemma i Nybro så fick jag krama om honom ordentligt och som vanligt mata honom med massa godis( godisautomaten emma), Bamse lunkade omkring därhemma som han alltid gör men han har ju bara blivit sämre och sämre den sista tiden och har haft anfall för hans hjärta var svagt så det var dags.Men det är ju så svårt..Han har funnits med i mitt liv så länge så jag inte minns hur det är utan honom.Till sist så var det dags att åka iväg och vi satt tysta i bilen till veterinären.Vi fick ett rum direkt där vi satt på golvet allihopa tillsammans.Han fick en lugnande spruta av vetrinären och medan den verkade så pratade vi och kelade vi med honom så gott det gick med tårarna rinnande nerför kinderna, älskade vän, hur ska vi klara oss utan dig?Veterinären kom in och Bamse kröp intill Krille..Där somnade han in i Krilles knä, klockan 13.00 den 25/6 -08.Allt gick fort och lugnt..Veterinären gick ut och vi satt kvar en stund för att ta ett sista farväl.Bamse hade lämnat oss för ett änglaliv i himlen tillsammans med katten Gustav.Han har det bra nu det vet jag.Men vad vi saknar och älskar dig Bamse.Tack för alla glada stunder och alla fina minnen du gav oss under dina 14 år som du var hos oss.Vi ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0