Bitterf***a

Idag fick jag ringa vårdcentralen igen eftersom jag mådde så jävla illa o hade så ont i magen när jag vaknade att jag inte visste vilket håll jag skulle börja med..Äckligt jag vet haha..Igår svarade en jättetrevlig tjej(som jag tyvärr inte minns namnet på) och hon var väldigt hjälpsam.Idag däremot svarade "syster Karin" som hon presenterade sig som(ledsen om någon känner henne eller att det är någons mamma) men hon var riktigt sur och otrevlig.Jag sa att jag ville boka en tid till min läkare snabbt, o hon svarar bryskt: Det finns väl inga tider idag!Nästa vecka någon gång kan du få en tid.
Jag som mår så illa så jag nästan lipar säger:finns det någon annan läkare som jag kan få träffa?
Hon igen skitsur: Men vad gäller saken då?
Jag berättade om mina symptom o sa att tjejen igår rekommenderade att jag testade nåt receptfritt o att jag hade gjort det men att det absolut inte blev någon skillnad.
Hon svarar irriterat: Men det kan väl inte hjälpa på en gång heller!(så det är nog ett feltryck på paketet där det står att det är snabbverkande)Men aja, du får ringa imorgon halv åtta så får vi väl ge dig en akuttid.
Alltså, är det konstigt att man undviker att ringa dit eller?Jag fattar inte hur en sån jävla människa kan få jobba på en vårdcentral där man ständigt har kontakt med andra människor, som dessutom är i en utsatt situation där de är sjuka.En sån människa borde jobba på en mörk industri, sitta ensam i ett förbannat hörn o limma plugg!!
Ursäkta att jag är så förbannad men det är inte så att jag har bett om att bli sjuk men det var ju nästan så man hade behövt be den människan om ursäkt för det när jag ringde.Nu är jag arg på mig själv för att jag inte sa allt detta till henne!
Tack för mig, nu ska jag gå o lugna ner mig,.Mår lite bättre just nu iaf.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Bra att du får ur dej din ilska - hoppas du får en tid imorgon - snälla Emma , du måste bli frisk fort, saknar dej o Ozzy.

Kram fr. din svärmor

2009-08-27 @ 17:22:43
Postat av: Anonym

Jo det är väl det, önskar bara att man kunde ta till orda då man pratar med människan.Man behöver ju inte vara otrevlig tillbaka men de borde få veta att man tycker att de handlar fel.Tack snälla du, jag ska försöka piggna till fort.Tycker inte om att inte kunna greja o röra mig som jag vill=)

2009-08-27 @ 19:56:22
Postat av: Syster Yster...

Bitterf***or finns det överallt;) Men det är mest synd om dom själva... bitterheten äter upp dom sakta men säkert. Usch och fy för sådana människor!!! Peace Love and Understanding...

2009-09-02 @ 14:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0