Inflyttningsfest

Igår hade Jesper o Ann-sofie inflyttningsfest så vi kikade in några timmar men vi följde inte med in till Kalmar för vi har ju 4 hundar att ta hand om denna helgen.Men vi var så trötta ändå så det var perfekt.Trevligt hade vi när vi var där.Kort kommer sen..Micke somnade i massagefåtöljen igår så han sov där o sen i soffan o jag o 4 hundar sov i sängen.Mys pys..Vaknade 7.30 av att Pumba o Princess härjade runt så det var bara att stiga upp o ge dem frukost o rasta dem.Så nu är jag trött, Micke sitter i fåtöljen igen hehe..Har kollat på filmen Horton med, den animerade elefanten=) Skönt med lätta filmer när man är trött så man slipper tänka..Passade även på att läsa en bok som Jennie har lånat av Sara, den heter Skadad och den var riktigt hemsk..Den handlar om en 8 årig flicka som har utsatts för sexuella övergrepp.DEt är en sann berättelse.Mycket bra bok men fruktansvärd på samma gång.
Bok - Skadad, sann historia om ett bortglömt barn

En djupt rörande berättelse om hur en fosterförälders stora tålamod och kärlek fann nyckeln till en liten flickas mörkaste och mest smärtsamma hemligheter


Cathy Glass hade varit fostermamma till femtio barn under loppet av tjugo år när hon välkomnade åttaåriga Jodie till sitt hem. Inget tidigare barn hade varit så trassligt som Jodie, vars våldsamma och agressiva sätt skrämt iväg fem fosterfamiljer på fyra månader.


När Cathy tog emot Jodie visste hon inte vad som låg bakom Jodies chockerande beteende. Hon skär sig själv, slåss och gömmer sig bakom flera olika personligheter som hon har gett olika namn. Allt eftersom Cathy kommer Jodie närmre lär sig den lilla flickan att hon kan lita på Cathy och anförtro sin fruktansvärda historia till henne.



Kommentarer
Postat av: mia i diö

hallojs..:)

allt bra här.. vi var åxo på inflyttnigs fest i lördagx... men som ni.. stannade vi inte länge..för hundarna var hemma själva..

å du kan visst greja å fixa ..det tror jag;)

Kraaamm

2009-03-02 @ 18:12:46
URL: http://sockergarden.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Började nästan fundera på om jag gjort dig något ;) Spinning skulle jag nog aldrig orka med, men ABS har jag funderat på... Kände bara att jag måste komma igång först innan jag börjar med dom lite tuffare sakerna... Torsdag låter bra. Du kan väl höra av dig om tid och så?? Kram

2009-03-03 @ 12:53:15
URL: http://enongoglola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0