Tenta imorgon..

Jahopp, bara att skriva om hela j*vla inlägget igen eftersom hundarna i vanlig ordning slet ut sladden..Imorgon är det tenta mellan 9-13, är inte alls upplagd för det kan jag säga..Men det är bara att bita i det sura, fördelen är ju att det är det sista vi gör i skolan innan sommaren förutom några handledningstillfällen och en redovisning.Vi ska ju sitta hemma och skriva en miniuppsats på 7,5 poäng sista kursen..Ska bli så skönt med sommar och bara ägna sig åt att jobba och när man är ledig så är man ledig och kan göra allt det där som man inte hinner när man måste sköta skolarbetet.Ska bli gutt!Är så himla trött i huvudet just nu så jag orkar knappt läsa mina böcker, det går liksom inte in.Men det är väl mycket det här med mamma som maler medvetet och omedvetet, sköterskan ringde igår och mamma har blivit sämre..Medicinerna gör inte sitt längre och mamma var jätteledsen igår..Hon hade på något vis börjat hoppas och tro att hon skulle bli frisk eftersom hon har mått så bra sista tiden..Men det är nog så man gör, man hoppas in i det sista, människan är nog skapt så..Inte ville hon prata heller men hon är väl inte mottaglig just nu..Bara att finnas där och stötta och prata bort någon timme är mycket värt när man bara ligger i en sjuksäng hela dagarna..

Jag jobbade på ett nytt ställe igår, himla mysigt var det.På torsdag blir det ytterligare en ny avdelning..Är fortfarande nervös när jag ska på nåt nytt ställe men nu börjar man bli lite mer van så det går iaf att somna om kvällarna:) Rutinerna är ju ungefär lika men det är unika barn och unika föräldrar man träffar så man får aldrig hamna i nåt mönster för hur man är utan man måste vara föränderlig..Det är ett roligt och utmanande yrke jag har:)

Idag har jag förutom att plugga burit massa ris tillsammans med Micke så nu slapp vi den högen i trädgården, oc så har jag spacklat min telefonbänk så nu ska jag ut och köra en omgång med putspapperet sen är den redo för att grundmålas.Det går inte så fort framåt utan det blir lite i taget, när jag har tid och lust helt enkelt..Jobbigt när man har så många ideer som man vill förverkliga men allt har sin tid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0